Tudor Halatiu

Tudor Halatiu Design

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Cum ai ajuns la design?

T: Faptul că am ajuns să fac Liceul de Arte din Târgu Mureș, urmat de Universitatea de Arte și Design din Cluj Napoca, a fost un lucru planificat de când eram mic. Această pasiune și înclinare spre crearea hainelor am avut-o însămânțată încă de când eram mic, sămânță, care ulterior a fost crescută și dezvoltată pentru a ajunge designerul care sunt astăzi, la început de drum, însă cu un viitor foarte strălucit pe care îl merit din plin.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele? Ce materiale preferi?

T: Colecțiile mele au avut și vor avea mereu un aer boem și sofisticat, încărcate cu touch-uri de auriu și opulența detaliului, astfel produsele propuse în colecțiile mele au o putere vizuală foarte mare! Produsele mele pot fi descrie oricând ca fiind sofisticate și opulente. Materialele pe care le folosesc sunt mereu alese cu gust (brocarduri cu fir auriu, peiete, lurex-uri, jacard-uri, stofe ), aș spune destul de scumpe și care urmăresc o zonă cromatică pământie. Nu îmi place să lucrez cu elemente detașabile când vine vorba de designul unui produs, însă prefer foarte mult suprapunerile pieselor, pentru a putea oferi o consistență vizuală foarte puternică, iar piesele pot fi purtate ,ulterior, individual fiind la fel de statement.

G: Cum este o zi împlinită profesional pentru tine?

T: Toate zilele sunt o împlinire profesională pentru mine. Zi de zi cunosc oamenii noi, leg colaborări, creez, mă inspir, comunic idei noi și la finalul zilei când trag linie îmi dau seama că a fost o zi productivă și am avut doar de câștigat. Cu reușite, cu eșecuri ascensiunea profesională e garantata în momentul în care crezi în munca ta și ești dedicat 100%, iar eu am foarte multă încredere în puterea mea ca designer și practic în tot ce știu eu să fac cel mai bine și anume modă.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

T: Cea mai mare reușită pe care am avut-o în domeniul designului a fost acel moment când am vândut primul produs. Acea senzație mi-a cutremurat întregul corp și mi-am dat seama că încet-încet voi avea un cuvânt de spus printre tinerii designeri români care se luptă pentru o cariera de succes. Nu aș vrea însă să neglijez nici celelalte momente importante pe care le-am considerat o reușită, pentru mine, ca designer și anume premiile câștigate în cadrul Galei UAD (Molecule F, Vestige, Perwoll si multe altele ), dar și proiectele în care am fost solicitat pentru zona de styling și haine ( TrendsVision Wella 2018 și 2019, shooting cu Emil Rengle, apariții în reviste de modă precum Cosmopolitan, ELLE, FPM, SapteSeri Trends). E senzațional să fi designer, dar nu este suficient doar atât, ci să fi un designer de top.

G: Care este portretul clientului tău?

T: Eu, ca designer, sunt unul care creează produse destinate zonei luxury, deci clientul meu este cu siguranță unul care își permite achiziționarea unui produs semnat Halațiu Tudor oricând. Clientul ideal pentru mine este cel care înțelege calitatea luxului prin fiecare haină pe care o poartă, care preferă locațiile scumpe și pretențioase, în care poate purta oricând o haină creată de mine. Prefer ca targetul meu să fie mereu sus, să mă adresez oamenilor care preferă haine exclusiviste și scumpe.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

T: Ce mi-ar plăcea să văd în piața de design națională ar fi originalitatea, deoarece consider că designeri români nu se susțin reciproc ca o comunitatea unită de oameni care creează, ci dimpotrivă, se sabotează reciproc, se plagiază mult și se stârnesc invidii. Este greu să ai concurență, însă aceasta trebuie să fie privită constructiv. Eu consider că dacă am concurență înseamnă că îmi fac treaba extraordinar de bine, iar de la acel punct încolo nu trebuie să o fac bine, ci foarte bine! Privind piața de design internațională aș vrea să văd mai multă funcționalitate în produsele propuse de designerii mari.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

T: De la an la an văd din ce în ce mai mulți oameni care susțin designerii români, cumpaără produsele lor și apoi îi promovează. Este fantastic când vezi că în marea masă de necunoscători în materie de designeri români mai sunt și grupuri mici de persoane care investesc în produse made in Romania.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

T: Recunosc că pe mine pandemia nu m-a afectat atât de mult precum aș fi crezut, iar această perioadă de stat în casa m-a ajutat să mă reinventez ca designer, să mă ocup de dezvoltarea brandului, să creez piese noi și să îmi planific următoarele proiecte care vor fi grandioase. Am cunoscut oamenii extraordinari care cred în ceea ce pot oferi eu pe piața românească ca designer, am format legături puternice cu lumea din spatele sticlei și mi-am calculat pașii spre o evoluție de succes și sigură.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

T: Sunt sigur că această ințiativă a fost și este în continuare una plină de originalitate prin colaborarea cu designerii români. Ce am învățat eu pe parcursul demersului meu ca designer este faptul că, nu contează ceea ce îți place ție când lucrezi cu clientul, ci ceea ce îi place clientului. Nu îmi pot imagina ce ar putea să spună lumea, în general având în vedere că publicul Yokko este foarte diversificat, însă sunt sigur că vor fi plăcut surprinși când vor vedea o astfel de ințiativă, cum ia amploare și ajuta tinerii designeri să se facă auziți și cunoscuți.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

T: Moda se dezvoltă foarte mult, e o industrie foarte imprevizibilă, însă eu cred că va avea din ce în ce mai multe zone vestimentare abordate, pentru fiecare tipologie de om în parte. Evoluția necesită curaj, iar moda are curajul necesar să evolueze.

G: Poți trăi din design vestimentar?

T: Poți să trăiești mereu din ceea ce faci cu plăcere și îți iese extraordinar de bine, însă aici e un subiect care trebuie discutat mult mai pe larg. Designerii au simțul estetic nativ și personal consider că designerii care își dezvoltă dintr-un hobby (de a crea haine) un bussines, nu se vor numi sau cel puțin nu îi voi putea considera vreodată designeri autentici, ci niște persoane dedicate, care au ca scop obținerea banilor, într-un mod rapid și sigur. În momentul de față, acesta este cel mai puternic motiv pentru care lumea designerilor este foarte prost înțeleasă, pentru că trăim într-o societate în care oamenii nu mai știu să facă deosebirea între designerii care sunt specializați prin și cu diplome, prin care își atestă numele de designeri de modă și oamenii care, cum am zis mai sus, dezvoltă dintr-un hobby un bussines. Adevărații designeri sunt cei care studiază această zonă, studii care le oferă credibilitatea cu care să iasă în față și să fie tratați cu adevărat ca niște designerii.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future