Creațiile sunt expuse în vitrina magazinului din Cluj: Str. Ștefan Octavian Iosif 1-3 (Intrarea prin Str. Regele Ferdinand).

Chiramó explorează hârtia ca mediu inedit de exprimare în realizarea unor bijuterii moderne si sustenabile, care să pună în evidenţă unicitatea fiecărei femei.
Fiecare element din hârtie este modelat manual şi supus unor tratamente diverse pentru a obține rezultatul estetic dorit. La final, acesta este lăcuit de mai multe ori, cu lac non-toxic, pe bază de apă, pentru a-l proteja și întări.
Timpul de finalizare a unei serii de elemente de hartie poate varia de la cateva zile la câteva săptămâni iar lucrul la o colecţie durează mai multe luni de zile. În cele din urmă, piesele sunt asamblate într-o bijuterie unică.
Joaca mea cu mărgelele de hârtie a început în 2011 și de atunci, fascinația de a vedea ivindu-se sub mâinile mele frumusețea renovată a unui material atât de banal, este mereu vie. Sunt fericită de fiecare dată când alegeți să purtați sau să oferiți cu demnitate și bucurie bijuteriile Chiramó.
Go green! Wear paper jewelry!

Articole blog:
- https://chiramoblog.wordpress.com/editorials/

CHIRAMÓ - PAPER JEWELRY

Carmen Orasanu

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

C: Mă numesc Carmen Orasanu, am 40 de ani și transform hârtia în bijuterii din 2011. Profesia mea de bază este aceea de profesoară (română-engleză) însă dorința de libertate și de exprimare creativă m-au adus în zona antreprenoriatului și a design-ului de podoabe. Niște podoabe originale, atipice dar care să răspundă nevoilor actuale ale planetei și dorinței tot mai crescânde a oamenilor de a o proteja.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

C: Bijuteriile Chiramo sunt produse în tihnă, cu grijă față de oameni și natură. Procesul creativ este totdeauna și unul meditativ, de liniștire, de concentrare și de reconectare cu adâncurile noastre iar aceste stări se transmit mai departe, în lucrul creat manual. În orice lucru creat manual. Peste asta se adaugă, desigur, inspirația, talentul, simțul estetic, motivația fiecărui artist în parte.

G: Cum este o zi împlinită pentru tine?

C: Orice gând frumos din partea clientelor mele îmi coloreaza ziua și mă fac să merg cu mai multă încredere înainte. Desigur, interesul prezentat de mass-media pentru promovarea bijuteriilor Chiramo îmi dă, de fiecare dată, un boost în motivația de zi cu zi.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

C: Participarea, doi ani consecutiv, la Etsy Made in Italy, Florența, Italia.

G: Care este portretul clientului tău?

C: Clientele mele sunt persoane cu un gust estetic rafinat, persoane moderne, cărora nu le este teamă să iasă din tipare, să încerce ceva nou, inedit. Sunt, de asemenea, persoane care urmăresc constant să facă alegeri de consum conștient, sunt atente la materialele produselor, la felul cum au fost realizate, de către cine și unde. Sunt persoane care apreciază arta și doresc să aibă piese unicat sau în serie foarte mică.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

C: Mi-ar plăcea să existe la nivel național politici de încurajare și susținere a artizanatului, tradițional și modern, prin politici fiscale favorabile, crearea unor spații și evenimente dedicate promovării artiștilor locali.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

C: În Cluj, unde eu locuiesc, pot să spun că lucrurile stau destul de bine. Însă sunt sigură că în alte orașe mai mici din provincie situația este mult mai jalnică. Atât datorită posibilitaților financiare limitate dar și unei lipse de educație estetică sau de conștientizare a importanței susținerii micilor afaceri locale, a meșteșugurilor sau de încurajare a inovațiilor în materie de meșteșug și design.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

C: Dacă vânzările au scăzut considerabil, în schimb am avut posibilitatea de a lucra mult mai relaxată în atelier. Am avut o productivitate destul de bună și, în plus, am avut răgazul de a acorda mai multă atenție prezenței mele online, ceea ce, de obicei, ajungea pe ultimele locuri în lista prioritaților mele.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

C: "Wow! ce cool! Cerceii ăștia chiar sunt din hârtie??? Vreau și eu!"

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

C: Cred că viitorul va aparține lucrurilor create manual, în serii foarte mici, a lucrurilor care lasă loc micilor imperfecțiuni de creație, a lucrurilor care poartă amprenta umană. Lumea devine tot mai tehnologizată, omul însuși devine tot mai tehnologizat așa încât, sunt convinsă că va încerca să compenseze aceasta înconjurându-se în universul lui intim de lucruri cât mai naturale, mai autentice, mai umane.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future