Un intro despre mine:

In 2016 am cutezat sa las in urma incarcarile/descarcarile de marfa in/din nave maritime, barje, vagoane, tiruri, sa uit de plasare forta de munca pe nave maritime comerciale si sa apuc pe un drum pe care mi l-am dorit din totdeauna. Si cum trecusem de mult de varsta la care mai stai pana-ti zic parintii “da, ai voie”, iata-ma-s azi, dupa 4 ani, aici, in vitrina Yokko, The Fashion Store alaturi de oameni pe care doar visam, pe ascuns, ca-i voi intalni in viata asta.

Este doar inceputul.

Harun Mazlam

Harun Mazlam Design

  0723808034

  @harun_mazlam

 harun_mazlam@yahoo.com

  Harun Mazlam

Despre Harun Mazlam

  • 2003 - 2014

    Logistica Port Constanta Sud Agigea / Mol 1S

  • 2014 - 2016

    Plasare personal brevetat/nebrevetat pe nave maritime comerciale

  • 2016 - 2019

    Cursuri de croitorie si tipare; Deschiderea unui atelier de croitorie; Predare cursuri croitorie pentru incepatori

  • 2019 - 2020

    Coordonator Departament Creatie / Yokko, The Fashion Store; Predare cursuri croitorie pentru incepatori

  • 2020

    Dezvoltarea atelierului de croitorie; Dezvoltarea unui proiect cu magazinul BlueBell (vis-a-vis de Biserica Armeneasca, Bucuresti); Predare cursuri croitorie pentru incepatori la Institutul de Moda Salomeia Truta

Harun Mazlam

HARUN MAZLAM DESIGN

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

H: Primele amintiri despre croitorie le am din cabinele de probă de la etajul unu din Casa Modei, Constanța, de prin 1984. Mi se parea fascinant cum dintr-o bucată de țesătură cumpărată de vis-à-vis, din celebrul magazin universal Tomis, tu, croitorul, ajungi să aduci în realitate gândul clientului.
Au urmat școala, revoluția din ’89, nebunia trecerii de la comunism la capitalism și dispariția oricaror ancore în realitate pe care parinții mei le aveau.
“Ca să nu mori de foame cu făcutu’ de haine ca a lu’ cutare, mai bine te duci și faci ceva economic că asta moarte n-are!” au zis ai mei, iar eu, la rândul meu, am zis “saru’-mâna” ca au decis în locul meu.
În 2014, după aproape 12 ani de port, nave, barje, vagoane, tiruri, logistică într-un cuvânt, mi-am dat seama că eu joc într-un film și nu o fac de plăcere ci de nevoie. Și împins de nebunia momentului am schimbat tot!
Iată-mă în 2020 pe pagina YOKKO, The Fashion Store Romania, după ce am absolvit cursuri de croitorie, tipare, după întâlniri cu oameni care m-au ținut de mână și m-au învățat, mi-au dat încredere și acea bătaie pe umăr urmată de “hai, mă, ca poți!”.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

H: Înainte de toate eu consider că sunt croitor. În fiecare zi învăț ceva nou și asta se vede în produsele și finisajele pe care am început să le fac.
Produsele sunt simple, clasice, cu ușoare accente de modern, iar atenția pentru detaliu, cusătură, linie fac diferența.

G: Cum este o zi împlinită pentru tine?

H: Zile împlinite de muncă, de întâlniri, de realizări au fost și vor fi, dar ziua care mi-a adus zâmbetul și frica în suflet a fost o zi de toamnă când micul meu atelier a început să prindă contur în capitala țării. Au venit utilajele de lucru, am dus mobilierul, am aranjat țesăturile, ațele, fermoarele, nasturii, revistele, tiparele, am dat cu mopul, iar la finalul zilei stors de energie și de nervi, căci și ei vin la pachet, am inspirat adânc și mi-am zis zâmbind: “Pan’ aici ți-a fost! Acum e pe bune! Vai de capu’ tău!”

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

H: Fiecare pas pe care l-am facut din momentul în care am decis să îmi schimb meseria a fost o reușită! Fiecare persoană pe care am cunoscut-o pe acest drum a fost o reușită!
Cine știe, poate peste 10, 20 sau 30 de ani voi privi în urmă și voi spune: “Acela a fost momentul!”.

G: Care este portretul clientului tău?

H: Ancorat în realitate, cu mintea și sufletul deschise, plăcerea de a bea un pahar cu prietenii și să râda la ceva absolut prostesc, îi place să încerce lucruri noi fără să fie ridicol, să iubească viața.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

H: Mi-aș dori să dau un răspuns care să însemne ceva sau să pună pe gânduri, dar eu încă mă descopar pe mine pe noul drum. Dar ce-mi doresc cu adevarat este ca oamenii să cumpere calitate.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

H: Văd că încet, încet “made in Romania” își face drumul către casele, frigiderele, dulapurile românilor. Românii încep să înțeleagă că sprijinind producția locală, cumpărând produse românești, ajută atât economia în totul ei, dar cern și bobul de neghină, lucrul făcut temeinic față de cel făcut doar în clasicul românesc “dorul lelii”.
Parte din străini știu că “made in Romania” înseamnă calitate; alții acum descoperă.
Important este ca noi, în țară, să facem calitate pentru noi.

G: Cum ți-a fost în carantina? În ce fel a afectat munca ta de designer?

H: M-am împărțit între magazinul Bluebell, vânzare haine serii mici, vis-à-vis de Biserica Armenească/București și Institutul de Moda Salomeia Truta, cursuri croitorie începători, tipariști, design.
Dar a fost și o perioadă de calm și de adunat gânduri și trăiri, de înțeles că se poate trăi decent și frumos cu mai puțin, un fel de repoziționare a mea cu mine.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

H: Mi-ar plăcea să se oprească din grabă lor și pentru o secundă să zâmbească gândindu-se la momentul frumos când ar purta ceea ce echipa YOKKO  The Fashion Store România a creat. Și da, aș vrea ca și produsele mele sa aibă același efect.
Nu știu dacă aș adăuga ci mai degrabă aș da frâu liber nebuniei frumoase, culorilor, căci ele atrag, indiferent de vârstă.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

H: Cu tot ce s-a întâmplat în ultimele 8 luni este greu dacă nu chiar imposibil să îți imaginezi cum vor sta sau arăta lucrurile. Orice plan pe termen mediu sau lung nu cred că-și mai are rostul. Suntem în momentul în care se încearcă o supraviețuire până când se vor cerne lucrurile.
Covid-19, controverat sau nu, este un exercițiu perfect pentru a testa rapiditatea de răspuns a producătorilor la condițiile de piață mereu schimbătoare.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future