KLU SHOES

Laurențiu Subțirelu

  0722397839

  @klushoponline

 laurentiu.subtirelu@klushop.com

  KLU Shop

KLU SHOES

by Laurențiu Subțirelu

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

L: Formarea mea de până acum a fost în domeniul economic, am lucrat peste 15 ani în companii multinaționale în medii multi-culturale și cros-funcționale diverse.

Majoritatea timpului professional l-am petrecut în Industria Auto.

Cu câțiva ani în urmă simțeam nevoia unei schimbări radicale în domeniul professional și a unor provocări noi așa că în 2018 am decis să încep proiectul KLU.

Am făcut diverse cursuri în domeniul încălțămintei și am avut ocazia să întâlnesc un om desosebit care mi-a dezvaluit tainele acestui domeniu pentru o bună perioadă de timp, zi de zi, în atelierul lui de încălțăminte din Brașov. Și acum mă sfătuiesc cu el atunci când avem de dezvoltat diverse aspecte technice. Accentul pe înțelegerea produsului și a procesului este esențial pentru mine pentru a construi în acest domeniu.

Pe parcurs am înregistrat marca KLU și încă de la început mi-am dorit să cream ceva inedit, care să se diferențieze de majoritatea produselor din piață și cel mai important – să aducă bucurie oamenilor și să-i facă mândri și fericiți cu ținuta lor atunci când încep o nouă zi sau când au un eveniment unde vor să iasă în evidență.

La KLU este vorba despre emoție în primul rând, omul vede pantoful inedit și se identifică cu povestea din desen, cu emoțiile pe care i le aduce fiecăruia acea creație de desen pe care noi o promovăm pe pantofi.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

L: Produsele KLU sunt pline de vibrație, de culoare și de… “poveste”.

Moto-ul nostru este “Desenează-ți Povestea” și mai departe “Ridică-te din mulțime!” cu ceea ce porți.

Fii Specială și ieși în evidență!

Ne diferențiem prin printul unei bucăți dintr-o poveste pe fiecare pantof. Doi pantofi din aceeași pereche au desene diferite dar împreună ei sunt din aceeași poveste: Povestea celui care îi poartă.

KLU este despre Vibrații Bune, Unicitate și Încredere.

G: Cum este o zi împlinită pentru tine?

L: Este o zi în care văd oameni plini de viață în jurul meu, animați de dorința de a crea ceva frumos, care să aducă bucurie, oameni care se implică cu adevarat, depun efort și își doresc să ducă la bun sfârșit o acțiune.

Viața este doar despre emoții. Ne înșelăm zilnic și credem că rațiunea primează. Rațiunea este doar un mijloc de a ajunge la Emoție.

Inconștient sau nu - căutăm să ne satfisfacem anumite emoții și ca să facem asta – acționăm rațional desigur, proiectăm și executăm acțiuni care să ne ducă la un rezultat palpabil iar asta ne hrănește emoțiile.

Ziua împlinită professional pentru mine este cea în care clienții sunt fericiți cu produsele și serviciile KLU.

La KLU, știm că fiecare client are specificul lui și încercăm să-i oferim produsul și serviciul complet de care are nevoie astfel ca el să simtă implinire și să revină oricând cu bucurie.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

L: KLU se vrea și este fără îndoială parte din lumea designului însă eu nu mă consider un designer. Mai degrabă ma consider arhitectul afacerii KLU.

KLU a prins contur ca un gând, apoi o idee, nenumarate încercări, prototipuri și probe pentru ca azi să fim în punctul în care să putem oferi un produs cu un aspect și calitate ridicate care să puna în evidență unicitatea oricarei femei.

Cea mai mare reușită în design pentru mine a fost însăși crearea arhitecturii afacerii KLU de la idee și schiță, până unde este ea azi și desenarea drumului ei în viitor.

G: Care este portretul clientului tău?

L: O persoană care știe ce vrea, determinată, hotărâtă și care vrea să iasă în evidență printr-o ținută unică întregită de o pereche de încălțăminte KLU imprimată cu designul poveștii ei din ziua respectivă.

Clientul KLU este cel care știe că vrea să-și satisfacă o emoție ca să fie fericit. Clientul nostru caută povestea sa în desenul pantofilor KLU și se identifică cu creația noastră.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

L: INEDIT. Să aducă mereu ceva nou – iar asta se întâmplă deja cu fiecare colecție de îmbrăcăminte și încălțăminte care se lansează în fiecare an.

Imaginația nu are limite și în fiecare clipă – designerii re-inventează felul în care să pună în evidență ținutele pe care le promovează.

Mi-ar plăcea ca încălțămintea KLU să contribuie cel puțin cu o mica parte la o viață mai bună, plină de zâmbete și vibrații calde.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

L: Aici cred că depinde de domeniul la care ne referim. Dar depinde și de setarea mentală a fiecaruia și/sau de setarea noastră colectiva, ca nație.

În general unii dintre noi tindem să fim mai “patrioți” și să apreciem și să căutăm produse și servicii Made in Romania.

Alții le apreciază pe cele care au un iz de “străinătate”.

Am de multe ori senzația că în fashion sunt appreciate mai mult produsele din afara României deși de mulți ani văd o dezvoltare a unor branduri personale și profesionale românești în fashion, branduri care cresc an dupa an și în afara granițelor României. Mă bucur să văd asta.

Sunt români și străini care apreciază frumosul și creativitatea indifferent de naționalitatea creatorului.

Este posibil ca în urma evenimentelor datorate pandemiei, să se accentueze aspectele “naționaliste” în fiecare stat, în acest moment orice era “normal” să fie într-un fel în trecut – ar putea să nu mai fie la fel în viitor.

De aceea orice convingere se va reseta în timp. De aceea este un potențial punct ZERO în multe domenii și se poate construi începând de acolo, la egal cu afaceri sau domenii consacrate dar totuși cu un effort susținut mai intens pentru noii veniți.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

L: Încă de când am văzut ce se întampla în Italia în februarie, am zis că de data aceasta va fi un impact mult mai mare decât criza din 2008 și așa este.

Dacă până în februarie făcusem planuri și pornisem într-un anumit mod de a gândi, am fost apoi nevoiți să resetam totul.

Am pus în stand-by multe activități pornite și legate de dezvoltarea de produse noi și am încercat să reducem cât mai mult cheltuielile fixe, care erau în zona noastră de control. Asta ca să putem merge mai departe până când piața își va reveni.

Din păcate am oprit colaborarea cu unii dintre partenerii noștri pentru că nu am mai avut un obiect comun, vânzările au scăzut în offline foarte mult și am fost nevoiți să accelerăm dezvoltarea magazinului online.

Ceea ce am și făcut. Ne-am petrecut mult timp cu eshop-ul în carantină și personal mi-am îndreptat puterea creativă acolo, să facem un e-magazin în care oamenii să vină și să revină cu plăcere.

Mai sunt multe aspecte de îmbunătățit acolo însă ne bucurăm că am putut să deschidem și să fim alături de clienții KLU.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

L: Să zică: WOW! Uite ce chestii inedite! Și căt de bine se combină perechea asta de încălțăminte KLU cu ținuta YOKKO! I love it! Asta mi-ar plăcea să aud 😊

Mulțumim YOKKO pentru oportunitatea acestei colaborari și ne dorim să o dezvoltam și la alt nivel pentru cât mai mult timp.

De ce să nu ducem YOKKO si KLU în afara granitelor Romaniei!? – și să ne bucurăm și de aprecierea “străinilor” din afara țării 😊

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

L: Greu de răspuns în contextul în care nimeni nu poate spune cum va arăta lumea în general. Lumea modei, ca și alte “lumi” - depinde de cum se va re-așeza omenirea post-pandemie.

Comportamentul consumatorului este unul de criză acum, cred că este mult mai reticent să cumpere ceva pentru care înainte era mult mai deschis.

Toți așteaptă să vadă cum se vor re-așeza lucrurile și încet-încet vor începe să revină la un consum de fashion mai intens pe măsura deshiderii interacțiunii sociale care e un driver principal în acest domeniu.

Mulți gândesc așa: De ce să cumpăr ceva nou dacă nu mă întâlnesc cu prietenii, cu colegii, cu oamenii în general, în acele medii în care eu voiam să fiu văzut/ă purtând acel obiect de fashion și care-mi aduceau mie emoția pe care o caut? Mai bine mai aștept.

Acest mod de a gândi este demostrat de însăși numărul mare de branduri cu notorietate care au redus dramatic producția, locurile de muncă și care chiar au închis anumite fabrici – pentru ca nu mai au cererea de consum care să susțină acele locatii.

Sper ca oamenii să devina consumatori mult mai responsabili, să fie implicați real în ceea ce se întâmplă în jurul lor, să nu mimeze, să nu fie superficiali.

Sper ca oamenii să ajungă să cumpere un obiect de fashion care face o diferență versus a cumpara cât mai mult și mai divers, mai ieftin dar de slabă calitate.

În acest fel, lucrurile se vor re-așeza într-un mod diferit de până acum, vom consuma mai responsabil și vom polua mai puțin.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future