DeCorina Hats este un brand de pălării cu rădăcinile în România, Europa, dar care deja au început să se extindă peste tot în lume.
În spatele fiecărei pălării etichetată DeCorina Hats se găsesc ore de măiestrie, tehnologie dar și echipament și tehnici tradiționale, astfel fiecare produs livrat să fie perfect finisat.

Creatorul din spatele brandului - Corina Leca a studiat arta pălăriilor în Londra în cadrul London Fashion School și mai apoi a continuat să studieze alături de renumiți designeri și pălărieri, membrii ai Casei Roiale a Marii Britanii.

DeCorina hats a deschis atelierul în 2017 și a lansat pana acum 7 colecții: Warriors 2018, Nutcracker 2018, Streetwise 2018, Plié 2019 și Mărțișor 2020 - ambele prezentate în evenimente din cadrul Săptămânii Modei la New York, The Bucket List 2020 și o colecție de mirese 2020, dar și pălării realizate pe comandă, numărând cu mândrie peste 200 de modele diferite.

O pălărie „la comandă” este în primul rând o experință personală, de excepție și prilejul de a primi pălăria cea mai potrivită pentru ocazia și fizionomia clientului.
Pășind în universul pălăriilor, la atelierul DeCorina Hats veți avea ocazia să cunoașteți și să înțelegeți procesul de creație, să probați diferite modele, să discutați cu Corina despre forme, culori, materiale și accesorii care se potrivesc cu modelul dorit.

În mai puțin de 3 ani, pălăriile DeCorina au reușit să ajungă nu doar în publicații internaționale, dar și pe coperțile multora: Harper’s Bazaar, Vogue Beauty, Forbes, Cosmopolitan, Elle, etc. Dasha Polanco, una dintre actrițele principale din serialul Orange is the New Black, a purtat în cadrul petrecerii Harper’s Bazaar Icons desfășurată în timpul New York Fashion Week o pălărie marca DeCorina Hats.

Pălăriile DeCorina sunt create pentru oameni cu minte sub pălărie, oameni liberi, frumoși, care se iubesc pe sine și apreciază lucrurile făcute cu dichis, speciale, unice.

Corina Leca

DeCorina Hats

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

C: Pe cartea mea de vizită scrie Hatsmith, un cuvânt inventat, care vine de la asocierea dintre “hat” (pălărie) și smith - care e un făuritor (în special de lucrător în fier); Cumva doar “designer” de pălării mi se părea că nu acoperă ceea ce fac. Am vrut să evidențiez partea de cratfmenship și de tradiție veche pe care eu o duc mai departe prin ceea ce fac. Lucrez cu foarte multe echipamente vechi, prese, mașini , unele de peste 150 de ani.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

C: Fiecare pălărie pe care o fac spune o poveste; eu o fac gândidu-mă deja la cine o va purta. Chiar și atunci când fac o colecție și pălăriile nu sunt făcute pentru cineva anume, eu îmi imaginez persoana care o va purta. Așadar mai departe pălăriile poartă cu ele o anumită energie care poate fi ca un talisman pentru cel care o poartă. Pălăriile sunt foarte legate de personalitatea purtătorului și nu poți purta o pălărie dacă nu te regăsești în povestea ei. De exemplu, în ultima colecție pe care am realizat-o pentru mirese, am creat 10 tipuri de pălării fiecare pentru un tip de femeie, de la romantică, pasională, clasică, retro, country etc.

G: Cum este o zi împlinită (profesional) pentru tine?

C: O zi împlinită este fiecare zi în care lucrez și mă bucur de acest dar pe care l-am primit în viață; să creez pălării și să ofer oamenilor care le poartă posibilitatea de se descoperi și aprecia.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

C: Am avut multe reușite, chiar din primul moment în care m-am apucat să fac din această pasiune o meserie și o afacere. Se spune că atunci când drumurile ți se deschid așa de frumos cum mi s-a întâmplat mie, e o confirmare că ești pe drumul bun; da, cred că prin ceea ce fac acum îmi împlinesc destinul în viață. Una din primele mele pălării a fost expusă la Romanian Design Week, apoi au urmat foarte multe prezente în presa, în shootinguri de modă, am colaborat cu designeri de top din România, am fost selectată de un agent din America pentru a participa la cel mai mare târg de modă din New York, pălăriile mele au apărut pe coperte internaționale de modă, am realizat o colecție specială de pălării din mochetă, în aproximativ 2 ani am realizat 7 colecții, ultima fiind prezentată anul acesta la ICR New York.

G: Care este portretul clientului tău?

C: Clienții mei sunt oameni deosebiți. Da, chiar așa este și acesta este unul din avantajele acestei meserii. Pălăriile sunt pentru oameni cu preocupări interesante, care au ceva de spus, care merită să fie remarcați. Amatorii de pălării au personalități distincte, sunt oameni liberi, „umblați”, care participă la evenimente și au preocupări elevate, în zona artei, culturii, actelor de binefacere. Da, și la noi sunt astfel de oameni și evenimente la care se poartă pălării. Am cunoscut pe cineva din România care avea o colecție de 250 de pălării. Desigur, există și o parte de aspiranți la acestă lume fascinantă, tineri care au început să poarte pălării după moda creată de idolii lor de la Hollywood, Lady Gaga, Farrell, Johnny Depp. Pentru aceștia, pălăria este un accesoriu de fashion din ce în ce mai apreciat, binevenit și pentru a colora străzile și evenimentele din România. Există și categoria persoanelor publice sau a celor care vor să-și creeze un stil propriu sau o imagine memorabilă pentru un eveniment și aleg pălăria că accesoriu cu care să se indentifice. Sunt și cei care admiră, dar au rezerve. Aud frecvent expresia „eu nu sunt cu pălăriile” și e oarecum normal. Bunicii noștri au fost ultima generație purtătoare de pălării. Nu e de mirare că pentru mulți tineri care nu au avut niciun contact, măcar din povești, pălăriile nu înseamnă decât un accesoriu deșuet. Pentru mulți există și reținerea financiară.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

C: Piața de modă a urmat trendul consumerismului, unde prețul și volumul producției au dictatat regulile. Cred că această etapă se apropie de sfârșit și piața va fi mult mai orientată către sustenabilitate și calitatate.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

C: Pălăriile nu par ieftine pentru piața din România și multă lume mă întreabă de ce am prețul în euro. Absolut tot ce integrez într-o pălărie este din import. Am furnizori în toată lumea, din Europa, America, Australia, Japonia și pe mulți dintre ei i-am vizitat să aleg personal materialele. Unele echipamente cu care lucrez au fost făcute special pentru mine și pentru materialele mele. Nu vorbesc doar despre calapoadele personalizate, care sunt importante pentru orice designer de pălării, ci chiar de echipamente pe care le-am adaptat la metoda mea de lucru. Percepția se schimbă după o vizită la atelier, când văd pălăriile, materialele si echipamentele cu care lucrez. Când înțeleg că unele pălării pot solicita și peste 20 de ore de lucru, câteva sute de euro nu mai pare mult pentru o pălarie unică, făcută la comandă, doar pentru tine. Desigur, nu toată lumea își permite, însă eu cred că pălăria nu este un accesoriu pe care îl schimbi când vine altă modă. Este un accesoriu foarte personal, care ține de indentitatea ta și care poate să-ți fie alături multă vreme. Sfatul meu, pentru toți este să încerce pălăria dincolo de funcționalitatea ei, când ne ferește de soare sau de frig. Să încerce pălăria și să fie prezenți la cum arată, la cum sunt văzuți de ceilalți și cel mai important, la cum îi face să se simtă. O pălărie te poate duce într-un univers fascinant care să-ți ofere bucuria să descoperi noi și noi perspective ale personalității tale.

G: Cum ți-a fost în carantina? În ce fel a afectat munca ta de designer?

C: Mie mi-a fost foarte bine pentru că am lucrat, am făcut evenimente online, m-am conectat cu publicul meu și am demarat un proiect de colaborare cu alți designeri și businessuri creative: Quarantine Crush. Din mai am început deja să primesc cereri și cred că acest moment a fost pentru mulți dintre noi un moment în care ne-am valorizat mai mult. Oamenii și-au dorit să se simtă recunoscuți, prețuiți și admirați, iar pălăriile mele le-au oferit această ocazie.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

C: Wow…nu credeam că astfel de pălării se fac în România.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

C: Sper doar că nu vom purta uniforme ca în Star Treck! Cred că viitorul va fi al incluziunii și al valorizării diversității. O reîntoarcere la origine și o recunoaștere a tuturor lucrurilor autentice.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future