Creațiile sunt expuse în vitrina magazinului din Cluj: Str. Ștefan Octavian Iosif 1-3 (Intrarea prin Str. Regele Ferdinand).

Motto: „Dare to be yourself!”

FAUVE ATELIER este explozia mea de emoții transformate în povești de purtat la urechi, în jurul gâtului, pe deget, este provocarea lansată femeilor să fie furtună, să fie puternice, să fie blânde, să se iubească, să fie autentice, și bărbaților să le iubească așa cum sunt!

Fauve Atelier

VALENTINA LAZĂR

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

V: Sunt artist vizual, iar preocuparea pentru frumos o am încă din copilărie. Nevoia de estetic se reflecta până și la masă, dinainte de a ști ce este acela un “plating”, rafinată mai tarziu prin studii și transpusă în vestimentație, accesoriile purtate, obiectele ce mă inconjoară.
Cele mai frumoase proiecte ale mele s-au născut în urmă unor provocări, așa au apărut eșarfele din mătase pictată, la fel ca ceramica – din dorința de a-mi depăși limitele, de a exterioriza bogăția de emoții ce le purtam în minte și suflet, și reprezintă invitația către femei de a fi puternice, autentice, curajoase, să fie ele insele, iar bărbații lor să le iubească așa cum sunt!

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

V: Dacă ar fi să îmi citez clienții, aș spune că sunt “cu suflet”! Am căutat, ca în tot ce fac, să aduc cât mai mult din ceea ce sunt eu, și cum văd eu lumea, cu multă iubire, care se transmite, fără excepție, fiecareia dintre purtătoare. Pentru că suntem unici, creațiile mele reflectă natura aceasta a omului dublată de o imperfecțiune duioasă, ce ne amintește că potențarea acestor calitați ne face valoroși.

G: Cum este o zi împlinită pentru tine?

V: Iubesc tot în ceea ce fac - de la prima cafea, la măinile murdare de culori sau ceramică, de la pensule, la momentul în care deschid prima dată cuptorul ceramic, de la eșecuri până la lecții învățate, de la prima comandă la emoțiile pe care le crează clienților deschiderea coletului.
Cocktail-ul perfect este acela în care sunt mixate clienți fericiți, cu o energie de creat, implinirea unui proiect și nașterea de noi idei.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

V: Până acum, cea mai mare reușita a fost momentul când am avut curajul de a mă lăsa pradă procesului creator ca într-o profundă meditație, în urma caruia a rezultat o colecție parcă desprinsă din oniric, fără nevoie de control, de limite, experimentând, fiind liberă, colecție care încă stârnește emoții privitorilor. Asta este la nivel intim, însă șansa pe care o am acum de a expune într-o vitrină a unui brand recunoscut, mă onoreaza. Next step – VOGUE magazine!

G: Care este portretul clientului tău?

V: Clientul meu este acela care îndrăznește să fie autentic, care se iubește și arată asta prin tot ce face, care înțelege importanța artei în viața fiecăruia dintre noi, chiar și (dacă nu, mai ales) în momente de criză, și care se îngrijește de la interior spre exterior.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

V: Accesibilă. Deschisă. Care să schimbe mentalități. Care educă. Orientată mai mult spre designerii locali de serii mici, nu către produsele de masă. Mi-ar plăcea să văd o ieșire din tiparele produselor în serie, curajul de a face un pas în lateral din linie, de a ne exprima natural chiar și prin ceea ce purtăm.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

V: Participarea la diverse târguri în țară mi-a arătat că românii sunt insetați după lucruri de calitate create de designeri români, descoperind valori locale, și care încă învață că poți înlocui “griul”, și că asta îți schimbă și starea de spirit, că e nevoie să ai încredere și în artiștii români, și ca o combinație între cele două oferă efecte pozitive atât pentru creator, cât și pentru consumator. Străinii cred că apreciază calitatea designului românesc care nu este despre nume/brand ci despre un statement.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

V: Schimbarea prioritaților în astfel de crize face, inevitabil, ca arta să pice pe ultimul loc, iar instinctele de supraviețuire primează. Intreruperea conexiunii dintre creator și consumator a avut un impact negativ asupra vânzărilor.
Am învățat, însă, foarte multe în această perioadă – despre solidaritate între artiști prin crearea unor comunități, despre schimbarea modului în care cheltuim banii prin mutarea accentului spre consumul local, despre managementul crizei la nivel individual, despre faptul că putem purta ruj roșu chiar și pe sub mască!

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

V: Inițiativa aceasta este cea mai frumoasă formă de empatie și dragoste față de designul românesc care sper că va fi înteleasă și de public. Chapeau!
Cred că starea creată la vederea vitrinei ar trebui să fie aceea de nerăbdare de a intra în magazin pentru a privi de aproape produsele, de a le atinge, de a le purta. Așa cum aud adesea de la cliente “Doamne cât de minunată e!” mi-ar plăcea să fie laitmotivul vizitei în magazin unde pot descoperi adevarate comori ale designerilor locali la care, poate, nu ar avea acces altfel.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

V: Îmi place să cred că oamenii vor reuși sa ajungă la o epurare și un rafinament a formei care să grăiască mai cu seamă despre ceea ce suntem noi cu adevărat, nu despre statutul nostru. O regăsire a valorilor autentice.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future