Bendis Mitho este un brand tânăr, născut din dragostea pentru accesorii speciale, lucrate din piele naturală, prin cusaturi realizate manual care aduc un aer de autenticitate si unicitate.

Bendis Mitho

Ruxandra Torceanu

  @bendismitho

 ruxandra.torceanu@gmail.com

  BendisMitho

 

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G. Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

R. Am terminat facultatea de Drept dar nu am profesat nicio clipă în acest domeniu. Am lucrat în presă de la 16 ani până la 37 de ani când am simțit că nu mi se mai potrivește și am schimbat macazul spre un domeniu creativ: creații din piele.

G. Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașeaza la ele?

R. Produsele Bendis Mitho sunt lucrate manual. Teoretic, este mult mai simplu să lucrezi cu mașina de cusut dar eu consider că pielea lucrată manual are mai multă personalitate și fiecare produs este un unicat. Curelele pe care le produc sunt decorate prin cusături realizate manual care aduc un aer de autenticitate și unicitate.

G.   Cum este o zi împlinită pentru tine?

R.   Ziua împlinită, ideală: familie cu zâmbet pe buze, gânduri pozitive, miros de piele naturală, produse nou create.

G.   Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

R. Prima comandă mare a venit din afara României. A fost "woaww" : nu avusesem niciodată o comandă de zeci de bucăți de curele și nici nu îmi comandase cineva din afara țării. Totul a pornit de la un cadou care a fost livrat din România către alte meleaguri, acolo a fost admirat și apoi comandat în serie mare ca parte dintr-o uniformă într-un domeniu horeca.

G.   Care este portretul clientului tău?

R.    Persoana care vrea să poarte produse calitative, unicat sau de serie mică, cu un "touch" de neconformitate.

G.   Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

R.   Designul național cred că este pe un trend ascendent și din ce în ce mai multe persoane caută să poarte și să folosească produse create de designeri români. Din acest motiv eu felicit YOKKO pentru că a avut ideea și a pus-o în practică, de a ajuta designerii locali.

G.   În ce măsură apreciază românii ceva “made in Romania”? Dar străinii?

R.   Străinilor li se pare "exotic" să achiziționeze produse "made in Romania" dar feedback-ul pe care îl am eu este că se așteaptă ca din România să vină produse de calitate. În ultimii 2-3 ani, românii au început să fie mai deschiși către "made in Romania" dar în domeniul fashion-ului tot brandurile de mass market sunt la putere. Va mai fi nevoie de niște timp și de o promovare mai puternică a trendului "made in Romania" pentru ca românii să-și seteze ca primă opțiune cumpărarea de produse lucrate local.

G.   Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

R.   Nu pot spune că mi-a fost foarte greu în carantină. Stau la curte și nu am fost privată de soare și de aer curat. Vânzarile au stat departe de "excelent" dar am avut timp pentru a croi concepte și colecții noi.

G.   Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, Împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăuga?

R.   Tot ce vreau este să se conștientizeze mișcarea de "slow fashion" și lumea să aleagă produse de calitate, lucrate în mod sustenabil și care au viață lungă, putând fi purtate și adaptate mai multor ținute.

G.   Cum va arăta lumea modei în viitor?

R.   Lumea modei va arăta așa cum și-o va dori piața și...cum spuneam, ușor-ușor, oamenii vor să fie percepuți ca niște indivizi unici. Vor să fie unici în ceea ce gândesc, prin ceea ce poartă și prin modul în care își trăiesc viața.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future