STRAIE by Vanessa Ressler este un brand de îmbrăcăminte slow-fashion, axat pe crearea de haine deopotrivă frumoase și purtabile, potrivite stilului de viață alert al femeii de astăzi.
Designul pieselor este definit prin linii feminine și detalii inteligente. Creaţiile STRAIE sunt desenate şi cusute în atelierul propriu din București, în care țesături naturale, cum ar fi mătasea și bumbacul, produse în România în mare parte, se îmbină cu modele și detalii originale (dantelă, broderie, detalii hand-made) pentru a dobândi echilibrul perfect între glamour și funcționalitate.

Interviu: https://24life.ro/la-40-de-ani-si-a-schimbat-cariera/

STRAIE

Vanessa Ressler

  0722101176

  @straiebyvanessa

 contact@straie.eu

  Straie



STRAIE

by Vanessa Ressler

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


G: Ce meserie ai și cum ai ajuns la design?

V: Sunt inginer chimist cu experienţă în management operaţional şi de proiect în mediul corporatist. Designul vestimentar este pasiunea mea dintotdeauna pe care iniţial nu am avut curajul să o consider un punct de plecare valid pentru o carieră.

În copilărie desenam hainele pe care mi le doream şi mergeam apoi cu mama la croitoreasă pentru a le coase. În adolescenţă am început să îmi confecţionez ţinutele „valorificând” orice ţesătură găsită în casă şi care mă atrăgea. Ajutată de bunica mea, am învăţat atunci să croiesc şi să cos pe o maşina veche, marca Singer (pe care o păstrez încă). Tot atunci, autodidactă fiind, am deprins noţiuni de construcţie a tiparelor. După terminarea studiilor m-am concentrat pe cariera managerială, lăsând la o parte pasiunea pentru haine.

Venirea pe lume a copiilor mei a constituit un prilej bun pentru introspecţie soldată cu regândirea priorităţilor, recalibrarea planurilor de viaţă dar şi redefinirea noţiunii de fericire. De aici revelaţia: ce ar fi dacă munca mea mi-ar plăcea atât de mult încât nu aş simţi că  muncesc? Astfel am revenit la „iubirea” cea dintâi - designul vestimentar - şi am pornit o afacere pe cont propriu.

G: Cum ai descrie produsele tale? Ce se detașează la ele?

V: În creațiile mele țesături naturale, cum ar fi mătasea și bumbacul, produse în România în mare parte, se îmbină cu design și detalii originale (dantelă, broderie, detalii hand-made) pentru a dobândi echilibrul perfect între glamour și funcționalitate.

Produsele mele surprind prin asocieri neaşteptate de forme, de materiale şi texturi sau prin alăturări inedite de elemente de construcţie. Ar mai fi de spus că majoritatea creaţiilor mele sunt concepute pentru a fi purtate în mai multe moduri, fiecare putând fi înglobată în combinaţii vestimentare diferite.

G: Cum este o zi împlinită pentru tine?

V: O zi împlinită este o zi în care finalizez cu succes un prototip adică iese exact cum mi l-am imaginat atunci când mi-a venit ideea şi îmi place .... asta e foarte important căci eu sunt cel mai aspru critic al meu 😊

O zi împlinită e şi atunci când primesc un feed-back de la o clientă fericită că poartă STRAIE. Fericirea e şi mai mare când cineva îmi trimite o poză recentă purtând cu aceeaşi bucurie ca la început ceva cumpărat cu ani înainte. E un sentiment minunat să primesc dovada trecerii cu brio a testului timpului de către STRAIELE mele.

G: Care a fost cea mai mare reușită a ta din domeniul designului?

V: Momentul în care am început să vând în afara graniţelor ţării a fost un reper important pentru mine reprezentând confirmarea că sunt pe drumul cel bun, cu atât mai mult cu cât la vremea aceea volumul vânzărilor mele în România era foarte scăzut.

G: Care este portretul clientului tău?

V: Clientei mele îi plac lucrurile de calitate, rafinate, stilate. Ea îşi exprimă rafinamentul prin modul în care se imbracă. Nu îi place să se încadreze în main-stream la niciun capitol al vieţii ei, deci nici la cum se îmbracă. Nu cumpără haine pe care le vede la altcineva, este întotdeauna în căutare de „comori”, locuri unde poate găsi ceva special. Are curajul de a purta un stil nou, care poate fi şocant uneori, îi place să experimenteze. Îi place să fie elegantă, chique, nu vrea să fie o apariţie discretă. Este adepta slow-fashion. Apreciază calitatea şi acceptă preţul aferent. Poartă o perioadă îndelungată ceea ce cumpără. Cumpără foarte rar din impuls, de regulă cântăreşte ofertele şi analizează cu atenţie combinaţiile posibile pe care le poate face cu obiectul vestimentar respectiv.

G: Cum ți-ar plăcea să arate piața de design național și internațional?

V: Mi-ar plăcea ca valoarea intrinsecă a unei creaţii să îşi recapete importanţa în raport cu „ambalajul” adică tot arsenalul de marketare.

Mi-ar plăcea ca oamenii să reînveţe să aprecieze calitatea iar cantitatea să devină mai puţin importantă în decizia de cumpărare.

Totodată, ar fi frumos ca şi mijlocele prin care sunt realizate produsele să devină un factor care să conteze pe piaţă.

G: În ce măsură apreciază românii ceva “made în România”? Dar străinii?

V: Există clar la noi o nişă a celor care apreciază „made in Romania” iar segmentul acesta este în creştere pe măsură ce românii descoperă valoarea creaţiilor româneşti dar şi importanţa comportamentului „buy local” pentru economia românească.

Străinii au apreciat şi apreciază în continuare produsele româneşti.

G: Cum ți-a fost în carantină? În ce fel a afectat munca ta de designer?

V: Carantina a fost o provocare pentru mine, în calitate de antreprenor, iar focusul pe „supravieţuirea” business-ului mi-a afectat  considerabil creativitatea în perioada aceea. Planurile legate de colecţii, evenimente, târguri s-au contramandat şi am fost nevoită să găsesc soluţii pentru a menţine business-ul funcţional în contextul scăderii drastice a cererii dar şi a dificultăţii de aprovizionare cu ţesături şi materiale auxiliare . Am confecţionat măşti reutilizabile din stocurile de bumbac pe care le aveam iar o parte din producţie a fost donată către mănăstiri şi centre sociale. Din fericire în acea perioadă am început o colaborare cu un brand nou ceea ce a constituit o gură de aer din punct de vedere financiar.

G: Ce ți-ar plăcea să spună lumea despre Vitrina YOKKO, împodobită și cu produsele create de tine? Cum ai vrea să reacționeze? Ce ai mai adăugă?

V: Mi-ar plăcea ca oamenii să spună că e locul unde găseşti design românesc de calitate, piese autentice, „hidden gems”.

Aş vrea o reacţie de genul : „Wow ! Cred că m-am îndrăgostit !”

Aş adăuga prezenţa online a vitrinei Yokko pentru a atrage publicul la locaţie.

G: Cum va arăta lumea modei în viitor?

V: Cred că moda trece acum printr-o perioadă de „androginizare” iar această tendinţă va continua să se accentueze încă multă vreme de acum încolo urmând ca în viitorul îndepărtat oamenii să redescopere frumuseţea feminităţii.

Întrevăd şi continuarea explorării în direcţia folosirii unor materiale noi (nu neapărat ţesături) în realizarea creaţiilor.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future