Brandul Coca Zaboloteanu a luat naștere din dorința de a crea o lume plină de culoare, un univers al tuturor posibilităților în care fiecare femeie are o pereche de pantofi gândită special pentru ea.

În fiecare zi explorăm infinite posibilități, asocieri de culori, texturi și materiale pentru a va oferi pantofi din piele, lucrați manual în atelierul nostru din București.

Începând cu sezonul toamnă/iarnă 2013, Coca Zaboloteanu lansează prima colecție de genți, întregind astfel portofoliul de produse ce îmbină frumusețea, originalitatea și libertatea de mișcare.

Produsele designerului Coca Zaboloteanu le puteti admira in luna iunie in magazinul YOKKO din Calea Victoriei 85, Bucuresti (colt cu str. General Berthelot)

Coca Zaboloteanu

www.cocazaboloteanu.ro

  0745374866

  @cocazaboloteanu

 coca.zaboloteanu@gmail.com

  cocazaboloteanu

  www.cocazaboloteanu.ro

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO

Schimbarea incepe de la fiecare dintre noi

Interviu de Gianina Corondan pentru YOKKO
www.gianinacorondan.ro


Când ai început afacerea ta, bazată pe creația de pantofi?

C: În 2008.

Cum e business-ul acesta în România?

C: Foarte dinamic. Foarte competitiv. Foarte complicat din punct de vedere al producției. Eu am deja multă experiența și acum, după atația ani, nu mă mai sperie toate greutațile ivite. Dar e frumos. Dacă nu-mi plăcea, nu aveam cum să rezist.

În ce măsură ții cont de concurență?

C :Există concurență pe piața românească, bineînțeles. Dar eu sunt o persoană fair play, consider că acela care este mai bun trebuie să rămână pe piață. Evident, caut să perfecționez mereu; m-am străduit de exemplu să fac o ședința foto mai bună pentru colecția nouă, să schimb site-ul, să-l fac mai prietenos, să aibă o imagine mai bună, am investit destul de mult în ultimul an pe partea de online. Mereu să fii mai bun. Asta e singura opțiune. Altceva ce poți să faci? E sigur că încerci. Că nu-ți garantează nimeni nimic. Eu chiar mă bucur că domeniul meu este unul destul de dezvoltat, că asta m-a împins și pe mine să fiu mai bună. Sunt atâtea tipologii de persoane, atâtea gusturi, e loc, nu cred că trebuie să fim agresivi. Probabil că vor veni condiții economice grele, dar nu cred că trebuie să sărim unii la alții.

Cum este cumpărătoarea de pantofi din România?

C: E compulsivă. Orice femeie e compulsivă la shopping. Când dă de pantofi, de genți, de haine reacționează puternic. Eu, măcar cu pantofii nu am probleme, ca mi-i fac. Dar la rochii, ha, pot să-mi iau aceeași rochie pe 5 culori. Și le înțeleg pe clientele mele, îmi spun “Ce să fac, nu mă pot abține!”. Asta e și frumusețea muncii mele. Plus că dacă ai un pantof frumos, îți schimbă ținuta, îți dă o stare mai bună, te simți mai frumoasă, mai încrezătoare.

Cum vezi românca? Casual sau elegantă?

C: Romancele-s femei frumoase, îngrijite, foarte atente la cum arată. Arată bine în general, sunt cochete, nu stau în șlapi.

Ce tendință post-pandemie ai observat în vânzări?

C: Am remarcat că vindem în utima vreme flats: balerini, toc mic, sneakersi. Nu ai unde să te duci, nu mai ai petreceri grandioase. Noi avem o gamă destul de largă de produse și observ că nevoia de confort s-a schimbat în ultimii ani. Dacă înainte se mergea pe toc de 14 de la 8 dimineața, acum e evidentă o modificare. Mie nici atunci nu mi se părea potrivit. E un trend mondial să ai pantofii “la pachet”, să-ți iei perechea de schimb pentru birou, iar pe stradă, la metrou, în magazin să fie confortabilă încălțămintea. E mai elegant așa. Dar eu le admir pe cele care reusesc să meargă mult timp pe tocuri. Eu nu pot, ador tocurile, aș purta numai tocuri cui, cele de 10, dar nu reușesc, stau prea mult în picioare,  îmi place însă să văd că se poate.

Cum te-ai schimbat tu după perioada de izolare?

C: Nu am stat să mă analizez. Nu mi-am revenit încă, încerc să mă adun.

Ai gătit mai mult?

C: O, dar eu și înainte găteam minim o ora pe zi. Asta nu am schimbat. Am avut ceva probleme de sănătate și trebuia să stiu ce pun în mâncare, așa că m-am obișnuit cu asta.

Cât este de oportună ideea YOKKO de a oferi și altor designeri din spațiul său? Cum ar arăta România dacă s-ar molipsi și alții?

C: Cred că dacă am înțelege mult mai clar conceptul de “solidaritate” ne-ar merge mult mai bine ca țară. Pe viitor, dacă românii ar cumpăra design românesc ar fi mai bine pentru toți. Avem designeri foarte buni și este păcat să nu le dăm o șansă.

În ce măsură ne plac brandurile românești?

C: E mentalitatea aceasta că tot ce vine din afară e mai bun. Ceea ce nu se aplică mereu. M-am uitat și aici în magazinul YOKKO, găsești ținute de birou foarte frumoase,. De ce te-ai duce la o multinațională sau la un brand străin, când poți să-ți iei de aici?

Cum suntem acum, după perioada de lockdown, cu haosul și fricile sale?

C: Cred că, din nefericire, suntem la fel de haotici, nu știu dacă două luni de izolare sunt de-ajuns să ne schimbe profund mentalitatea. Nu știu dacă e suficient șocul acesta, ca să ne schimbăm. Speranța moare ultima.

Acordăm mai multă încredere acum produselor românești?

C: De exemplu, în piață, există legume românești. Lumea spune că-s scumpe. Și atunci ia ce e produs în altă parte, mai ieftin și de multe ori, mai slab calitativ. Eu zic că în ultima vreme, se întrevede totuși o schimbare, oamenii au început să prefere produse românești competitive în multe domenii. E adevărat că în unele ramuri economice nu avem acoperire: în momente de criză nu am avut măști, medicamente, așteptăm din străinatate și e deja știut cazul acelui Euthyrox, care e esențial și nu s-a găsit, fiind de import. Fereasca Sfântul să ai vreo boală în aceste zile. Schimbarea începe de la fiecare dintre noi. Dacă eu încerc să fac ca banii mei să rămână tot în țară, e un pas. Evident că nu se poate 100%.

Ce este românesc pe tine?

C: Acest trenci este creat de Adelina Ivan. Avem mulți designeri talentați, e păcat să nu iasă la lumină, să nu vândă, să nu-i cunoască mai multă lume. Mă îmbrac de la designeri români. Uite, balerinii și geanta sunt de la Coca Zaboloteanu.

© 2020 YOKKO. Toate drepturile rezervate. Developed by Web Future